Általános szállítási feltételek
A Viszonteladó és a Szállító (továbbiakban: Felek) közötti együttműködés feltételeit az Együttműködési megállapodás, a Kondíciós táblázat, valamint annak melléklete együttesen tartalmazza.
Fogalmak:
Szállító: RAVAK Hungary Kft.
Viszonteladó: A szállítóval érvényes együttműködési szerződéssel rendelkező jogi személy, aki a Szállító termékeit értékesítés céljából vásárolja.
Fogyasztó: a 1997. évi CLV. törvény [ Fgy. tv. ] 2. § szerint meghatározott természetes és jogi személy aki a terméket saját célra használja tevékenységi körén kívül.
Együttműködési megállapodás – a felek között létrejött szállítói szerződés, amely alapja a Felek között létrejött kereskedelmi jogviszony.
Kondíciós táblázat – a felek között létrejött együttműködés pénzügyi és kereskedelmi feltételeit, valamint vállalásait és kötelezettségeit tartalmazza az ott megjelölt érvényességi időszakban.
Termékkatalógus – nyomtatott kiadvány és a weboldalon lévő termékkínálat, melyben a termékek fotókkal és megnevezésekkel egyértelműen azonosíthatók. A termékkatalógusban lévő feltételek és műszaki paraméterek változása esetén a Szállító írásos tájékoztatást ad. Minden esetben a weboldalon lévő információk érvényesek.
Szállítási határidő – maximális teljesítési dátum, melyben a Szállító vállalja a rendelés teljesítését. Amennyiben a rendelés visszaigazolásban nem szerepel szállítási határidő, ezen tételek azonnal rendelkezésre állnak a Szállító központi raktárában.
Szállítás módja - a Kondíciós táblázatban megjelölt cím, ahol az áru átadásra kerül. Amennyiben a Viszonteladó az árut a szállító telephelyén szeretné átvenni, ezt a rendelés leadásakor köteles jelezni és ezen tételeket külön rendelésben elküldeni. Azaz egy rendelés egy féle szállítási módra (átvétel helyére) vonatkozik. Amennyiben a Viszonteladó nem jelzi együttes teljesítés iránti igényét, a Szállító a rendelés teljesíthető tételeit automatikusan számlázza függetlenül a szállítás módjától. A Szállító telephelyén történő áruátvétel esetén a Viszonteladó köteles átvételi igényét 24 órával előtte írásban jelezni, megjelölve a rendelés visszaigazolás számát.
Árjegyzék – A Szállító által forgalmazott termékek és pótalkatrészek ára, mely a Viszonteladó és a Szállító közötti átadási ár kalkulálásának alapja, melyet a Szállító az általa nyomtatott vagy elektronikusan publikált felületeken feltüntet.
1. Együttműködés tárgya
A Szállító RAVAK fürdőszoba termékeket forgalmaz. A Szállító fenntartja a jogot a termékkínálat és a műszaki paraméterek egyoldalú módosítására. Az árjegyzék és termékkatalógus érvényességi időtartamát a Szállító határozza meg. Az érvényesség kezdete a mindenkor érvényes árjegyzékben és termékkatalógusban feltüntetésre kerül.
2. Viszonteladói árképzés
A Felek között érvényes számlázási ár képzése úgy történik, hogy a Szállító az általa kiadott hivatalos, aktuális Fogyasztói árjegyzék (és az ebben nem szereplő egyedi méretű termékek, alkatrészek) árainak nettó értékéhez viszonyított %-os mértékű kedvezményt ad. A kedvezmény mértékét a Felek között érvényes Kondíciós táblázat tartalmazza.
A Viszonteladó írásos projekt árajánlat kérése alapján a Felek megállapodhatnak egyedi ár meghatározásban. A Felek között projektként értelmezendő az egyszeri, az egyedi árajánlatban szereplő termékekre szóló rendelés, amely egy megnevezett beruházáson kerülnek beépítésre.
Az Árjegyzékben nem szereplő cikkek (katalóguson kívüli termékkínálat) esetén a Szállító fenntartja magának a jogot az egyedi árképzésre, melyből további kedvezmény nem adható.
A Szállító kötelezettséget vállal arra, hogy az Árjegyzékben szereplő termékek tervezett árváltozásait 30 nappal korábban írásban közli.
A Szállító fenntartja a jogot az azonnali egyoldalú árváltoztatásra, amennyiben a HUF/CZK árfolyam a termékkatalógus hátlapján és a weboldalon feltüntetett mértéket meghaladja.
3. Rendelés folyamata
a) Rendelés leadása - Az együttműködés keretében a Viszonteladó rendelését elektronikusan juttatja el a Szállítóhoz.
A legközelebbi szállítási napon kiszállítható termékek rendelésének határideje a szállítást megelőző 2. munkanap 11:00 óra. Példa: Keddi szállításhoz a teljesíthető tételek rendelésének határideje, előző péntek 11:00.
A rendelésben a Viszonteladó köteles pontosan feltüntetni a megrendelt áru cikkszámát, megnevezését és mennyiségét, valamint az átvétel helyét. Az átvétel helye egyezik a szerződésben rögzített szállítási címmel. Az ettől eltérő szállítási címekre külön megállapodás szükséges (például projekt helyszínre történő szállítás). A Viszonteladó köteles nyilatkozni arról, hogy az áru fuvarozásáról maga gondoskodik-e. Egy rendelés egy féle szállítási módra (átvétel helyére) vonatkozik.
Amennyiben a Viszonteladó az árut a szállító telephelyén szeretné átvenni, ezt a rendelés leadásakor köteles jelezni és ezen tételeket külön rendelésben elküldeni. Azaz, egy rendelés egy féle szállítási módra (átvétel helyére) vonatkozik. Amennyiben a Viszonteladó nem jelzi együttes teljesítés iránti igényét, a Szállító a rendelés teljesíthető tételeit automatikusan teljesíti, függetlenül a szállítás módjától.
b) Rendelés visszaigazolása - a Szállító a leadott rendelést 4 munkaórán belül visszaigazolja, feltüntetve a Szállító és Viszonteladó hivatkozási számát. A rendelést a Szállító, egyedi hivatkozási számon email-ben visszaigazolja, a kondíciós táblázatban feltűntetett email címre.
Viszonteladó, kizárólag a rendelés visszaigazolását követő 24 órán belül jogosult írásban a rendelés módosítására vagy törlésére. Az egyedi gyártású termékek esetén a lemondás nem lehetséges. Amennyiben a Viszonteladó megtagadja az egyedi méretű termék átvételét, úgy a Szállító 50% meghiúsulási díjra jogosult, melyet kiszámláz a Viszonteladó felé. Az egyedi gyártású termékeknél a Szállító javasolja a termék árának 50%-kát foglalóként elkérni a fogyasztótól a rendelés rögzítésekor.
Amennyiben Viszonteladó a visszaigazolt határidőt követő 14 napon belül az árut nem veszi át, a Szállító a rendelést törli és értékének 50%-át a Szállító meghiúsulási díjként a Viszonteladó részére kiszámlázza.
4. Áru átvétele
Az áru mennyiségi és minőségi átvételét a Viszonteladó képviselője minden esetben cég bélyegzőjével és aláírásával igazolja. A minőségi átvétel alatt a következő értendő:
A termék csomagolása sérülésmentes, azon szabad szemmel külső sérelmi nyom nem látható.
A Szállító vállalja, hogy amennyiben a visszaigazolt rendelés értéke meghaladja a Kondíciós táblázat mellékletében foglalt szállítási értékhatárt, a Szállító a Viszonteladó telephelyére az árut kiszállítja. A Szállító vállalja hogy heti rendszerességgel kiszállítja a visszaigazolt termékeket. Amennyiben a visszaigazolt határidőn belül a Szállító hibájából részteljesítés valósul meg, az elmaradt tételeket a Szállító saját költségén eljuttatja a Viszonteladóhoz.
Amennyiben a Viszonteladó megtagadja a megrendelt áru átvételét, a Szállító a rendelést törli és értékének 50%-át a Szállító meghiúsulási díjként a Viszonteladó részére kiszámlázza.
A Szállító nem teszi lehetővé a termék Viszonteladó által Meghatalmazott számára történő áru átvételét.
5. Visszáru és csere
A termékek visszáruzására és cseréjére kizárólag a Felek Kondíciós táblázatban rögzített feltételek és értékkorlátok alapján van lehetőség.
Visszáru együttes feltételei:
A visszáruzni, cserélni kívánt termékek a Szállító telephelyére történő szakszerű visszaszállításáról a Viszonteladó köteles gondoskodni, vállalva annak költségeit. Ezen tételek jóváíró értéke a kondíciós lapban meghatározott visszáru keret terhére történik és nem haladhatja meg azt.
A Szállító kizárólag a hibás teljesítésből, hibásan rögzített rendelésekből származó, valamint a reklamációs ügyintézéshez visszakért termékek vissza szállítását vállalja. Ezen tételek jóváíró értéke a kondíciós lapban meghatározott visszáru keretet nem terheli.
6. Fizetési feltételek és elszámolások
Felek megállapodnak abban, hogy a teljesítés időpontjának a termék átadásának napját tekintik. A Viszonteladó a fizetési kötelezettségeknek a Szállító számlája alapján tesz eleget. Felek megállapodnak abban, hogy a fizetési határidőt a teljesítés napjától számítják. A Szállító a számla kiegyenlítéséig a terméken a tulajdonjogot fenntartja.
Amennyiben a Viszonteladó számláit a határidő lejártáig nem egyenlíti ki, a további vásárlása kizárólag készpénz befizetésével történhet, és a Szállító fenntartja a jogot, hogy a tartozások rendezéséig a kiszolgálást (új rendelések befogadása, áru értékesítés, visszáru igény stb.) megtagadja.
A Viszonteladónak lehetősége van a kondíciós lapban rögzített feltételek mellett a számlaértéket a skontó mértékével csökkentve és a megállapított skontó határidőben kiegyenlíteni.
A skontó alkalmazásának feltétele, hogy a Viszonteladó a skontó érvényesítése napján ne rendelkezzen más, a Forgalmazó felé kiegyenlítetlen lejárt számlával sem, azaz a lejárt számlák kiegyenlítésének napjáig kiállított vevő számláknál skontó nem érvényesíthető.
Kiegyenlítési időpont alatt átutalással történő fizetés esetén az ellenértéknek a Szállító bankszámláján való jóváírásának napja; készpénzes fizetés esetén a Szállító pénztárába történő befizetés napja.
Számlák pénzügyi rendezésekor minden esetben szükséges az érintett számlákra való hivatkozás.
7. Minőségi kifogás
A fogyasztói reklamáció csak az egyértelműen beazonosítható, számlával igazolt bizonylat felmutatásakor érvényes. A termékek csomagolásán belül található a jótállási jegy és a szerelési utasítás. A jótállási jegy tartalmazza a Szállító által biztosított önkéntesen vállalt jótállási időszakokat és azok vásárlóra vonatkozó feltételeit. Bármilyen minőségi kifogás beépített terméknél csak abban az esetben érvényesíthető, amennyiben a beépítés a termék szerelési utasítása alapján történt. A Szállító vállalja hogy a weboldalán található űrlapon bejelentett minőségi kifogást telefonon, írásban vagy személyesen a helyszínen bírálja el a végfelhasználóval egyeztetve, a törvény által előírt határidőkön belül.
A Reklamáció beérkezésének napja az online bejelentés időpontja, melyben a vásárló az ott megadott email címre visszaigazolást kap.
A termék átvételét követően keletkezett szállítási - mechanikai sérülésekért a Szállító nem vállalja a felelősséget.
A Szállító által elismert minőségi kifogás esetén, amennyiben a termék be lett építve, a Szállító szakembere a helyszínen javítja vagy cseréli ki azt. A Szállító által elismert minőségi kifogás esetén, amennyiben a termék nem lett beépítve, a csere a viszonteladónál történik. A Viszonteladó a reklamált terméket tárolja, majd visszajuttatja a Szállító fuvarozójával. A Szállító a reklamációra kiadott terméket abban az esetben írja jóvá, ha a Viszonteladó a reklamált terméket visszajuttatta, szállítólevél kíséretében. Amennyiben a reklamáció nem termék cserével rendeződik, hanem utólagos engedménnyel, akkor a Szállító a kompenzált összeg ellenértékéről jóváíró számlát állít ki a Viszonteladó felé, melynek összegét nyitott számlák esetén kompenzálja. Amennyiben nincs nyitott számlája, akkor annak értékét átutalja a Viszonteladó bankszámlájára.
A Viszonteladó felhívja a vásárló figyelmét a termékek szerelési utasítás szerinti telepítésére és a telepítéshez elsősorban a RAVAK honlapján található szerződött szerviz partnereket javasolja.
A Szállító és a Viszonteladó a minőségi kifogásokat együtt kezelik, azzal a céllal, hogy a Vásárló elégedett legyen az ügyintézés folyamatával.
8. Képzések
A Szállító vállalja, hogy a termékek tulajdonságaival, szerelésével és használatával kapcsolatos feladatokat szervezett vagy online oktatáson ismerteti. Az oktatás helyszínét és időpontját egyezteti a Viszonteladóval.
9. Mintadarabok
A Szállító a bemutatni kívánt termékeket minta kihelyezés céljából a Viszonteladó számára értékesíti a Kondíciós táblázatban meghatározott feltételekkel. Ezen minta termékeket a Viszonteladó a vásárlástól számított 24 hónapig nem értékesítheti. A kötelező időszakot követően a mintadarabok értékesítésekor, a számlán szükséges feltünteni a “mintadarab” megjegyzést. A Szállító bemutató állványain kizárólag RAVAK mintadarabok helyezhetők el.
Amennyiben a Viszonteladó értékesíti a mintaterméket, annak pótlását rendelés által biztosítja. A pótolt mintadarabot kizárólag 24 hónap elteltével vásárolhatja meg kedvezményes feltételekkel.
10. Egyéb rendelkezések
Minden az együttműködési megállapodásban, az Általános Kereskedelmi Feltételekben és a Kondíciós táblázatban nem szereplő kérdésekben a Felek írásos megállapodása szükséges.
Érvényes:
Kistarcsa, 2021 március 01. –től, módosításig.